Radioklub „Pazin“ pokrenuo je krajem 2010. Godine RKPedu projekt - projekt predavanja, radionica i tečajeva prvenstveno tehničke tematike, koji su se provodili u prostorijama Radiokluba (M. B. Rašana 2/4, Pazin). Edukacije su bile namijenjene svim dobnim skupinama i bile su besplatne. Od početka, u prosincu 2010. godine, pa do kraja prve sezone, u svibnju 2011. godine, odrađeno je 16 edukacija (9 tečajeva, 4 predavanja i 3 radionice), a educiralo se ukupno 160 osoba.
Organizator projekta, Radioklub Pazin, u RKPedu projektu je sudjelovao s tri tečaja. Prvi od njih, kojim je projekt i otvoren, bio je tečaj Wirelessa. Zamišljeno je da se na tečaju prođu teme poput WiFi opreme, a na praktičnom primjeru pokaže podešavanje manjih (kućnih) bežičnih mreža, što je u potpunosti i ispunjeno. U ulozi predavača dobro se snašao Mirko Jurman (9A3BIM), jedan od osnivača PazinWirelessa, prve wireless mrežeu Pazinu otvorene svim građanima. Unatoč odazivu nešto slabijem od očekivanja, šestorica polaznika, od kojih tri radioamatera, u konačnici su sami postavili vlastitu mrežu u testnim uvjetima.
Tečaj za radiooperatora okrunjen je uspješnim polaganjem ispita čak četrnaestorice novih radioamatera koji su u ovom dvomjesečnom tečaju savladali svo gradivo potrebno kako bi nakon ispita za „P“ razred mogli samostalno održavati radioveze koristeći radio uređaj. Pojmove poput propagacija, antena, tablice sricanja, osnova elektronike i tehnike rada na radiouređaju približio im je Hrvoje Horvat (9A6XX), radioamater „A“ razreda i s brojnim tečajevima, vezama i natjecanjima u svojoj prošlosti. Posebno veseli podatak da su se tečaju priključili i osnovnoškolci koji su i po završetku istog željeli proširiti i nadopuniti svoja znanja iz ovog područja.
Amaterska radiogoniometrija sve je popularnija među učenicima osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta, pa se i ove godine održao tečaj ARG-a u Radioklubu Pazin. Prvi dio tečaja, koncipiran kao dva dvosatna predavanja, pružio je osnove prijemnika koji se koriste za traženje skrivenih odašiljača, tehniku goniometriranja i snalaženja na karti i održavao se u učionici. Drugi dio tečaja mlade je polaznike na terenu sličnom onima na kojima se održavaju natjecanja pripremio na stvarne situacije iz natjecana u radioamaterskoj goniometriji. Sedam se polaznika okušalo u traženju predajnika kroz nekoliko treninga organiziranih vikendima. Predavač i voditelj tečaja bio je Marko Češić (9A6NCM), glavni koordinator „Istarske lisice“ – natjecanja u amaterskoj radiogoniometriji koje se već pet godina zaredom organizira u okolici Pazina.
Posljednji u nizu tečajeva iz radionice Radiokluba Pazin nije bio planiran i do njega je došlo zbog interesa novopoloženih radioamatera. Tečaj telegrafije (Morseovog koda) inicirala su dvojica osnovnoškolaca, a ulogu voditeljice preuzela je Lea Šikić (9A5LEA) koja svake godine sve više napreduje na ljestvicama u brzoj telegrafiji. Radeći po standardnoj metodi učenja telegrafije, svaki su se put obradila 3 ili 4 nova slova ili znaka, i ponovilo sve što se naučilo do tada. Obuhvaćeni su prijem i odašiljanje Morseovog koda. Ovaj tečaj u trajanju od dva mjeseca imao je za rezultat dva nova telegrafista – osnovnoškolca.
Program RKPedu projekta zamišljen je da pruža edukaciju i iz ostalih područja tehničke kulture. Foto klub Pazin prvi se uključio u projekt na način da je osmislio 5 tečajeva/radionica iz područja fotografije. Svaki se tečaj održao dva puta, kako bi oni koji su u prvom terminu bili spriječeni, mogli prisustvovati „kompletu“ tečajeva. Krenulo se s tečajem „Osnove fotografije“,u prosincu 2010. godine, koji je u oba dva termina okupio dvadesetak polaznika, što korisnika modernih DSLR fotografskih aparata, što potpunih neznalica u ovom području. Predavači su bili Aljoša Anzur i Nerio Belić, obojica s desetogodišnjim iskustvom u fotografiji. Drugi tečaj, „Studijska fotografija“, donio je u Radioklub Pazin pravi mali studio s pozadinom, rasvjetom i profesionalnim aparatima, gdje su svi polaznici isprobali kako je to raditi s modelom i u studijskim uvjetima, a bio je jednako dobro posjećen kao i prva dva. Nastavilo se trećim tečajem, s temom „Portret“, gdje je naglasak bio na fotografiranje posebno ženskih i posebno muških modela, te modernih tehnika portretiranja osoba. I za ovaj je tečaj donesena profesionalna oprema sačinjena od rasvjetnih tijela, reflektora i usmjerivača svjetla i pozadine. Predzadnji tečaj, „Priroda, panorama, makro“ posljednji je održan u učionici, a bio je usko vezan s petim tečajem teme „Priroda“, koji se sastojao od odlaska u prirodu, te cjelodnevnog druženja i fotografiranja svega naučenog na svim dosadašnjim tečajevima.
Meteorologija, posebice u posljednje vrijeme od kada su automatske meteorološke postaje postale pristupačne široj populaciji, uvijek je zanimljiva tema. Aktivni članovi udruge IstraMet spremno su se odazvali i pripremili tri predavanja iz svoga područja. Prvo od njih, s temom „Izrada meteoroloških prognoza“, održao je Alen Šterpin, koji je uz vrlo opsežnu prezentaciju prikazao karte, modele i sustave pomoću kojih se danas određuju prognoze. Predavanje o globalnom zatopljenju i zahlađenju održao je Petar Radovan, te potaknuo burnu raspravu koja je otvorila još mnoga pitanja i donijela razne zaključke o područjima iz predavanja. Trilogiju je zaključio Goran Kovačević radionicom automatskih meteoroloških postaja. On je na primjeru jedne takve postaje pokazao sve njezine dijelove, objasnio kako ona radi, te kako mora biti ispravno postavljena na nekoj lokaciji. IstraMet je u godinu dana postojanja uspio okupiti i umrežiti dvadesetak automatskih meteoroloških postaja čiji se podaci svakih nekoliko minuta šalju na njihove internet stranice gdje su dostupni svima.
Branko Radoš (9A5ARB) kroz dva je dvosatna predavanja objasnio radioastronomiju – proučavanje svemira i svemirskih pojava korištenjem radio valova. Prvo je predavanje, održano sredinom siječnja 2011. godine, polaznicima dalo uvid u radioastronomiju, svemirske izvore radio-zračenja, uređaje i antene koji se za to koriste, te zaključke koji se iz takvih informacija mogu izvući. Uz nekoliko zvučnih primjera, praćenih slikama signala iz mjernih instrumenata, Branko je među petnaestak prisutnih, uspio potaknuti raspravu s pitanjima o drugim oblicima života u svemiru. Drugo je predavanje, dva tjedna nakon prvog, bilo orijentirano na praktična mjerenja i slušanja koja se mogu izvesti i bez skupe opreme, te je tako demonstriran prijem slike s meteoroloških satelita, frekvencije koje emitira obična neonska rasvjeta, te šum koji u frekventni spektar unose razni aparati.
O vektorskoj grafici i programima koji se koriste za obradu takvih slika seriju od tri predavanja održao je Augustin Ravnić - student Varaždinskog FOI-ja s višegodišnjim iskustvom u web dizajniranju i glavni urednik iPazin.net portala čiji je osnivač Radioklub Pazin. On je svoja predavanja zamislio na način da prisutne najprije upozna s osnovnim stvarima, objasni im razliku između fotografije i vektorske slike, te zatim prođe primjer izrade jednog takvog rada.
Sustav prijava i rezervacija napravljen je „on-line“ na http://edu.rkp.hr/, kao dodatak postojećim dinamičkim stranicama Radiokluba Pazin (www.rkp.hr), čime se postiže bolja i lakše organizacija i planiranje pojedinog događaja. Kotizacija za sve programe nije bilo, izuzev radionica Foto kluba Pazin gdje su se morali pokriti troškovi iznajmljene profesionalne opreme. Nakon svakog pojedinog tečaja, radionice ili predavanja, na RKPedu blogu, posebnoj sekciji web stranica Radiokluba napisan je kratki izvještaj i postavljena poveznica za preuzimanje materijala s predavanja (prezentacija, video i audio zapisa).
Po završetku tečaja ili predavanja, polaznici su ispunjavali anketu o zadovoljstvu koja predavačima služi kao povratna informacija o kvaliteti njihovog događaja, a organizatorima kao temelj za poboljšanje ili prijedlog za nove teme. Kako Radioklub Pazin ne posjeduje svu potrebnu opremu za programe (projektor, platno, razglas i laptop), ona se je posuđivala od raznih izvora, na čemu im je organizator vrlo zahvalan.
Za jesen su već u pripremi nova predavanja i nove suradnje s udrugama koje djeluju na području tehničke kulture i s radioamaterima i pojedincima koji su voljni odvojiti svoje slobodno vrijeme da bi podijelili svoje znanje s drugima pružajući im ulaznicu u svijet radioamaterizma ili dobru odskočnu dasku u području koje ih zanima.